7 Mayıs 2016 Cumartesi

HADİ BİR ŞEYLER YAPALIM'IN DEVAMI - THY'NİN BÜYÜK AYIBI

Artık asıl meramımı anlatmanın zamanı geldi diye düşünüyorum. Çok yoğun geçen günlerin ardından ancak vakit bulabildim.

Benim sorunum yozlaşmanın, yalanın, işi ehlinin yapmamasının toplumun her kesimine yerleşmesinden duyduğum rahatsızlık. Bunun ilk örneğini aşağıda göreceksiniz.

Arap bir öğrencim Dış Ticaret yapıyordu ve benden acil kargo için bilgi istedi. Ben de tabiii ki THY dedim. 4 gün sonra teslim edileceğinin garantisini verdikleri halde kargo bir ayda ulaştı. Giden kargonun aciliyeti hayati önem taşıyordu. Her şey bir tarafa öğrencim bana güvenerek bir adım atmıştı ve onun müşterisi ihaleyi kaybetmişti. Bu konuda yazışmalar yaptım ve tahmin edebileceğiniz gibi bir sonuç alamadım. Aksine o kadar lakayt ve igrenç konuşmalara şahit oldum ki inanın THY bu hale geldiyse yazık dedim.

THY'ye yazdığım dilekçeyi aynen buraya ekliyorum.

Bu konuyu taşıyabileceğim her mecraya taşıyacağım. En iyi havayolu ödülü almış bu firma malesef bu ödülü haketmiyor. Başkanlarına mailler attım, şikayet hattına bildirdim ama sonuç sıfır. Bu ödülü neye göre vermişler anlamadım. Bir problemi çözmekten aciz bir firma.


Sayın Yetkili;
(Dikkatinizi çekerim hala Yetkili diye hitap ediyorum. Zira Türk Hava Yolları Turkish Cargo firmasında yetkisi olan bir yetkili ile henüz karşılaşamadım.)
Konşimento numarası 235 0022 3473 olan 40 koli ürünümüz, 12 Ağustos 2015 tarihinde Samsun Mag-Ma Işıklı Taş firmasından, Samsun Acentanız Celal Bey’e 14 Ağustos 2015 tarihinde Suudi Arabistan Demmam’da olacağının taahhütü alınarak ve hatta kendisine bu malların ihale ürünü olduğu ve hayati önem taşıdığı belirtilerek teslim edilmiştir.  Ancak bugün 26 Ağustos 2015 olmasına rağmen ürünler hala Arabistan’daki müşterimize teslim edilememiştir.
Ürünlerin parsiyel olarak parça parça gönderilmesi, Demmam’a ulaşan ürünlerin müşteriye teslim edilmemesi ve ayrıca ürünlerin havaalanında beklediği her gün için müşteriden ücret talep edilmesi firmanızın ne kadar gayri ciddi çalıştığının göstergesidir.  Ayrıca Demmam havaalanındaki bir görevlinin müşterimize THY kargolarının daima sorunlu olduğunu belirtmesi sizin işinizi savsakladığınızın zaten malum olduğunu gösterir ki, maalesef bu acı tecrübe müşterimize maddi manevi çok kayıplar yaşatmıştır.
Defalarca firmanızı arayıp farklı farklı kişilerle görüşüp her birinden farklı farklı cevaplar almam firmanızın elemanlarının bir bakkal dükkanı bile işletemeyecek yetersizlikte olduğunun işaretidir.  İletişim ve bilgi paylaşımı konusunda altın çağı yaşadığımız şu günlerde firma elemanlarınızın birbirinden habersiz ve hatta konudan habersiz olmaları da firmanız açısından utanç verici bir durumdur.
Konuyla ilgili Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı da haberdar edilmiştir. Türkiye’nin uluslararası arenada bu şekilde temsil edilmesi onların da harekete geçmesini sağlayacaktır.

Gelelim en önemli mevzuya, yapılan ve devam eden bu büyük hatanın telafisi ve müşterimizin yaşadığı zaman, para ve her şeyden önemlisi itibar kaybının tazmini için ürünlerin fatura bedelini ve ayrıca 14 Ağustos 2015 tarihinden itibaren ürünlerin teslim edilmediği her gün için 1000 $’ın aşağıda bilgileri bulunan Suudi Arabistan’daki müşterimize tazminat olarak ödenmesi hususunda gereğinin yapılmasını arz ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme